Lad os skabe resultater sammen
Kontakt os - Uforpligtende snak81 62 42 43
SoMe: Sociale Medier Marketing
Facebook, Twitter og andre sociale netværksportaler kan være effektive kanaler at markedsføre din virksomhed gennem.
Brug af sociale medier giver dig følgende fordele:
Hos Scandium lægger vi en passende strategi for brug af sociale medier på baggrund af en detaljeret analyse af din virksomhed. Vi gennemfører, overvåger og analyserer dine kampagneresultater, og vi holder dig informeret via månedlige statusrapporter.
Hvis vi havde en krone for hver gang nogen fortalte os, at de sociale medier ikke leverede de resultater, de havde håbet – så kunne vi sagtens åbne en ny forretning.
Sociale medier er et utroligt effektivt værktøj, men det skal være i de rigtige hænder for at skabe resultater.
Opbyg hurtigt en engageret følgerskare, og vis dit brand for tidligere, nuværende og potentielle kunder – alt sammen ved hjælp af sociale mediers enorme globale rækkevidde.
Vores eksperter i sociale medier har hjulpet hundredvis af virksomheder med at vokse, med effektive strategier for sociale medier, der leverer på tværs af alle dele af kunderejsen, fra bevidsthed og overvejelse til køb, loyalitet og mere.
Sociale medier skal være stemmen for dit brand online. Det er her, du taler med dine kunder, opbygger et forhold til dem, opfordrer dem til at sprede budskabet og skaber engagerende indhold til at drive trafik til dit websted. Derfor er vores strategier for sociale medier en udvidelse af dit brand, ikke en separat enhed.
Som dit agentur for administration af sociale medier arbejder vi sammen med dig om at udvikle indhold, der fanger dine brugeres opmærksomhed, skaber en positiv reaktion og giver tillid til dig og din virksomhed. Vi bruger forskellige værktøjer til sociale medier, til at hjælpe dig med at nå eksisterende og potentielle tilhængere, med det formål at få dem til at forelske sig i dit brand – og købe dine produkter.
Loyalitet kan ikke overvurderes i den digitale tidsalder. Kunderne stoler mere på anbefalinger fra venner og bekendte end på brands, og sociale medier er stedet, hvor disse anbefalinger sker.
Vi hjælper dig med at udnytte eksisterende glade kunder til at drive fremtidig vækst ved hjælp af social proof.
Fra kundeudtalelser til kundeanmeldelser, konkurrencer og anbefalinger. Det får alt sammen dine tilhængere til at sprede budskabet effektivt online.
Kontakt osSociale mediekampagner tjener mange vigtige funktioner i dagens marketingverden.
Din unikke strategi fungerer også som en social medie plan, der arbejder for at:
Administrere influencer-relationer med thought-leaders i din branche.
Hjælp med at opretholde optimale indstillinger for dine sociale medier konti. Vores strateger giver dig månedlige rapporter med data om effektiviteten af din nuværende strategi, samt de skridt, der er nødvendige for yderligere at forbedre denne strategi.
Kunder vil også lære om de nyeste brancheindsigter og blive mere fortrolige med social media marketing.
Ud over Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest og mange andre kan vi hjælpe med YouTube-uploads samt oprettelse af brugerdefinerede Snapchat-geofiltere og indlægsspecifikke billeder.
Hvis dit publikum er på Twitter, tilbyder vi live-tweeting for breaking news og begivenhedsdækning, enten personligt eller eksternt. Vi kan også supplere live-tweeting med live-blogging, eller opdateringer i realtid via andre sociale mediekanaler.
Sociale mediestrateger kan også oprette og administrere konkurrencer på de sociale netværk efter eget ønske og behov.
Målrettet annoncering på tværs af store sociale netværk er en meget effektiv strategi til at engagere publikum, generere kundeemner, og drive konverteringer.
Vi vil oprette og administrere alle sociale annoncekampagner på dine vegne.
Hver kampagne vil omfatte dybdegående rapportering på tværs af platforme, og kan indeholde brugerdefinerede billeder.
Med en dybdegående social medieanalyse får vi forståelse for trendende emner i din branche.
Disse oplysninger kan derefter bruges til at vi kan skabe relevant, værdifuldt digitalt markedsføringsindhold til at dele med dine følgere.
Medieanalyse giver også dig og dine partnere mulighed for at identificere og vurdere din virksomheds omdømme og produkternes eller tjenesternes omdømme, på tværs af forskellige sociale kanaler.
Vores erfarne sociale media managers vil reagere og interagere med din målgruppe baseret på dine brandretningslinjer og mål.
Du kan også få din manager til at deltage i aktive sociale fællesskaber, der er relevante for din branche, på platforme som eksempelvis LinkedIn. Manageren vil engagere indflydelsesrige medlemmer af disse netværk til organisk at udvide din liste af følgere, udvide din rækkevidde på sociale medier, og hjælpe dig med at komme et skridt tættere på at nå dine forretningsmål.
For at dække alle de elementer, der er nødvendige for effektiviteten af din virksomhed på sociale netværk, vil vores sociale mediebureau støtte dig i de følgende trin:
Arbejdet begynder med at analysere din nuværende tilstedeværelse på sociale netværk, samt muligheder for forbedring.
At vide, hvordan din side bedst promoveres, hvilke sociale netværk dit projekt har brug for, hvilken type indhold der er det mest hensigtsmæssige, eller hvad der vil være hyppigheden af handling er afgørende for at lykkes på sociale media.
Det næste skridt vil være at definere den strategi, der skal følges i dine sociale netværk, under hensyntagen til din målgruppe, og fastsættelse af en konstant puls og løbende udgivelser.
Vi skaber den sociale medieplan, der indeholder udgivelseskalender, indhold, passende sociale netværk og strategi for sociale medier.
Oprettelse af sider på sociale netværk øger synligheden af din virksomhed på de platforme, der bruges mest af dine kunder og målgruppe.
Skil dig ud fra konkurrenterne med vores sociale mediebureau ved at tilbyde unikt og målrettet indhold til brugerne, mens du arbejder med din markedsføring af sociale medier.
Vi udfører en daglig overvågning af dine sociale netværk: beskeder, kommentarer, likes osv., og af relevante emner relateret til din sektor, for at dele værdifuldt indhold til dit publikum.
Vi studerer og måler de opnåede resultater for at optimere strategien, og lære dit publikum bedre at kende. Identificering af styrker og svagheder i dine sociale profiler, og driften er vigtig for at udvikle din online tilstedeværelse.
Gør afstanden til dine kunder kortere
Byg loyalitet til dine tilhængere med indholdsmarkedsføring, der tilbyder din målgruppe, hvad de har brug for.
Øg synligheden af dit brand
Opbyg loyalitet blandt dine tilhængere med indholdsmarkedsføring, der tilbyder din målgruppe, hvad de vil have.
Tiltræk mere trafik til din hjemmeside
Hvis dit indhold er af høj kvalitet og løbende bliver udgivet, vil brugerne have mere og besøge din side.
Nye markedsmuligheder
Opbyg loyalitet fra dine tilhængere med indholdsmarkedsføring, der tilbyder din målgruppe, hvad de vil have.
Forbedr dit online omdømme
Ved at interagere med dine tilhængere forbedrer du dit brandimage på nettet og sociale medier.
Gør reklame for dine produkter eller tjenester
Social media marketing er et perfekt salgsfremmende værktøj til din virksomhed
Hvis du har brug for at starte fra bunden, så er sociale medier websteder, værktøjer og apps, der giver folk og brands mulighed for at komme i kontakt med hinanden, dele indhold og networke.
Der er en række sociale medieplatforme derude, men de mest populære omfatter Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok, YouTube, Pinterest og Snapchat og har tilsammen milliarder af brugere.
Facebook alene har over 2,6 milliarder brugere over hele verden (omkring en tredjedel af verdens befolkning), mens Instagram har næsten en milliard månedlige aktive brugere, og LinkedIn har over 706.000 fagfolk, der bruger platformen. På videofronten streamer folk over hele verden en milliard timer YouTube-videoer om dagen.
Sociale medier kan have en enorm indflydelse på dit brands synlighed, samt generere kunder og styrke dit salg. Men at gøre det rigtigt er en kunst i sig selv.
Hvad er den første udfordring, virksomhederne står over for? At de ikke starter med den rigtige sociale medieplatform.
Det ser vi ret ofte: Brands og virksomheder ved, at de skal være på sociale medier, så de opretter bare en Facebook-konto. Men Facebook er ikke altid den rigtige sociale medieplatform. Lad os sige, at din målgruppe er fagfolk. I dette tilfælde kan LinkedIn og Twitter være bedre for dig. Hvis dit publikum derimod er under 20 år, er eksempelvis TikTok et langt bedre valg.
Hvis du vælger en kanal, der ikke er helt egnet til din virksomhed, er det sandsynligt, at dit brand ikke vil opnå de resultater og engagement, det fortjener.
En anden fælles udfordring er kvalitetsindhold – eller mangel på samme. Med sociale medier kan du nemlig ikke bare poste en statusopdatering hver dag.
Du er nødt til at være bevidst om, hvad du deler, hvis du ønsker at få de bedste resultater, og du er nødt til at skrive konsekvent (og på det rigtige tidspunkt) for at holde engagementet højt.
Sociale medier handler om at opbygge et forhold til dit netværk – og som ethvert godt forhold tager disse ting tid.
Afhængigt af din strategi, din konsistens, din definition af "resultater" og dit netværks engagement kan det tage alt fra de første par uger, til måneder. Generelt med vores kunder anbefaler vi mindst 2-3 måneder til at erhverve data, lære, eksperimentere, og forfine arbejdet. Det er den mest bæredygtige og effektive måde at skabe en markedsføringsstrategi for sociale medier, der leverer konsekvente resultater.
Dine resultater afhænger også af, om du investerer i annoncering på sociale medier, eller om du vælger den organiske rute.
Det siger sig selv, men reklame på sociale medier giver meget hurtigere resultater (men disse resultater kræver naturligvis yderligere markedsføringsinvesteringer).